Min jul i Oslo

Folk har kallat mig dum i huvudet som valt att stanna i Norge över jul, men det visade sig vara ett bra beslut. Pontus och jag inledde julaftonsdagen med att handla mat och annat gott. Sen fixade vi oss och tog trikken bort till Fritz och Marcus. Kalle Anka vid tre var givet och så massor av julmat till det. Lite Kan du vissa Johanna efter det och sen var det dags för julklappsutdelning. ALLA fick choklad, haha bäst! Sen fick vi lite tråkigt, så vinboxen åkte fram och efter ett tag tyckte alla att dra ut och nalla en julgran var en väldigt bra idé. Så det gjorde vi. Nästan. Eller ja vi försökte i alla fall. När vi kom hem skrek vi oss hesa genom hälften av alla Håkan Hellströms låtar innan två av oss däckade i soffan, en på golvet och en på toaletten. Magiskt.

Juldagen var väl kanske inte riktigt lika magisk. Pontus och jag parkerade oss i varsin soffa här hemma och såg fyra olika filmer, en halv dokumentär om en okänd designer, billboard galan 2011 och somnade tillslut till ett avsnitt Band of Brothers. Riktigt slö dag, men klagar inte. Idag har vi inte gjort så mycket mer men snart ska jag ta tag i mitt liv och bege mitt till ett vackert kvällspass på mc'ern.






vi fick med oss en skylt i alla fall, alltid något..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0