Årsresumé 2k11

Januari
Njöt för fullt av mina sista veckor i Davidson och grät en skvätt när det tillslut var dags att lämna familjen jag levt med i ett helt år.. Överraskade alla där hemma med att komma hem tidigare och hade ett par fina veckor i min kära hemstad.
Glaaad över att vara hemma. En stund i alla fall.

Februari
Flyttade vidare till Oslo, in i en 15 kvadratmeter stor lägenhet som jag delade med min fina Line. Jobbade tre veckor som vikarie på olika dagis och fick tillslut fast anställning på Bukkene Bruse. Vi slog oss varendaste kväll ner i varsin fåtölj framför några avsnitt One tree hill. Annars gick det helt enkelt inte att sova.

Mars
Tillsammans med min roomie (eller?) inledde jag fat camp och jag åt inget onyttigt på hela månaden, vem kunde tro't! Fick gå på massa hemmafester eftersom jag var "minderårig" och inte fick följa med ut. Klarade mig dock fint ändå, men minns de långa promenaderna hem.. hehe.
Elins 25års fest :)

April
Fyllde äntligen 20 och for hem till Sverige för ett litet påskbesök, mys! Väl tillbaka i Oslot var det dags att byta bo igen, till Huset med två meter närmare till golvet från sängkanten. Vi bar fåtöljer på våra huvuden genom halva Oslo. Glömmer jag ALDRIG. Det blev varmt och vi tog oss ner till Huk för att sola. Älskade mitt liv.
Maja joinade äntligen oss i Oslot!

Maj
Min mongoLine flyttade hem :( Sanna och jag kom in i party-modet och lördagens utgång blev det som fick oss att klara av veckorna på våra dagis. Vi firade 17:e Maj med stor(!!) fest i huset. Eller utanför mest kanske. Jag var hemma över en helg för att fira mamma och för att gå på Stagnelius bal med Tsatsiki.

Juni
Jag var på tre festivaler, två små i norge och en fet i sverige. Peace slog såklart allt, helt fantastiskt bra var det. Nathalie och jag gjorde allt man borde göra på en festival. Nästan. Ångrar fortfarande lite på det där med "adams-ray". Hade min sista dag på jobbet och avslutade med en galen personalfest. Lite för galen och jag var glad att jag hade min sista dag efter det. Saknar dock Cornelia som jag umgåtts med varenda vardag i fyra månader.. och så barnen då. Föräldrarna not so much.
The real Adams-ray

Juli
Flyttade hem några veckor och provade på att Stranda för första gången. Helt klart en winner. Fick ju tillomed en blivande läkare till att fria. Umgicks en massa med min familj och med de vänner som var kvar i staden. Hann även med en resa ner till Skåne för att hälsa på min fina mormor. Sen drog jag tillbaka till Oslot och skaffade mig ett jobb på donken lite lätt.

Augusti
Jag jobbade över 200 timmar och kände väl mest för att dö lite, men hann ändå med ett par utgångar och en kräftskiva mellan cheeseburgarna. Det var även dags att välkomna Pontan till huset.
Jag och Pontus.

September
Vann konsertbiljetter till mina favoritpojkar Erik og Kriss och drog med mig min tredje favoritpojke. En tjej från Emmabouda med rullande rrr gled in på jobbet och visade sig vara min blivande soulmate. Namnet? Linnéa såklart. Blev skiftledare på mc'ern och på en av mina första stängnigar halkar jag och bryter armen. Sjukskriven två veckor så drog hem till svealand för lite kos.

Oktober
Pappa följde med tillbaka till Oslo och vi hade en mysig helg här, med restaurangbesök och turistande. Hade rätt mycket ledigt vilket var skönt men vet inte riktigt vad jag gjorde med min tid. Tog i alla fall tag i min träning och avslutade månaden med en fet halloweenfest i huset!

November
Sanna kom på ett efterlängtat besök! Efter det hade jag mcDonaldskurs en vecka, med asgod mat och chilliga dagar. Träffade då David vilket jag är väldigt glad för :) Och så kom det ett skak som fick allting att flyta lite lättare än innan. Vi hade ett sjukt roligt personalmöte med, det var digg.
The losers tvingades sjunga julsånger utanför Oslo City, kul! Som om jag inte hatade att förlora redan innan..

December
Klarade att låsa mig ute från jobbet. Och bryta mig in. Åkte lite skridskor, bakade pepparkakor (läs: åt pepparkaksdeg) och ställde upp som hårmodell en kväll. Firade en mysig jul med Pontan här i Oslo och hade ett galet bra nyår i Lerum.

THE END!
Jobbar just nu på att samla historier till nästa års resumé, you just wait and see.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Damn så snygg bild på dig och Hanna då! Och P&L detta året lär bli lika bra om inte bättre ;)

2012-01-05 @ 00:14:35
URL: http://nathalieselen.tumblr.com
Postat av: pappa

ett så gott år hoppas jag

nu kör vi igen, detta blir ännu bättre

hoppas jag(bara ni lyssnar mer på rolling stones

arund and arund)

love you

2012-01-07 @ 04:11:18
Postat av: Emilia

N: söt du är Nathalie :) det ska det banne mig bli!! Can not wait!



B: hoppas och tror jag med :) haha, stones 4 evvah. love you tooo!

2012-01-07 @ 15:54:30
URL: http://spinnvill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0